Onze verhalen

Verhalen christengemeente Peniel

Mieke

In 1990 hadden mijn man, Albrecht Vanroose, en ik vele persoonlijke uitdagingen. Zo kwam het dat we op een dag een dienst bijwoonden. Daar, in gebed, vroegen we aan de Heer:

“Wij hebben je nodig Heer, echt, en wij zijn niet beschaamd om dat te zeggen. Doe alstublief iets met ons.” 

Verhalen+christengemeente+Peniel

Lieve

Ik moest elke 2 uur platliggen, moest overal een stretcher mee naar toe nemen om te kunnen rusten, maar drie maanden na mijn ontmoeting met God stond ik zelf mijn huis te verbouwen.

Verhalen+christengemeente+Peniel

Christine

De Heer Jezus heeft mijn leven totaal veranderd. Hij heeft door Zijn genade van mij een ander mens gemaakt. Hij heeft mij laten zien dat de wereld, met zijn materiële dingen, het niet waard is om voor te leven.

De Heer Jezus is mijn toevlucht en steun geworden in alle omstandigheden. In elke situatie kan ik tot Hem komen en in Hem rust en vrede vinden. Hij is mijn zekerheid! En geloof me, de Heer Jezus wil dit voor iedereen zijn!

 

Verhalen%2Bchristengemeente%2BPeniel

Ludo

God zelf stelt mensen open voor Zijn boodschap.

Ik wilde voor een lange tijd mijn moeder spreken over wat Jezus gedaan had in mijn leven, maar ze stond er eigenlijk nooit echt voor open.

Het leek mij het beste om dit te doen als ze alleen was. Op dat moment was ze reeds in het ziekenhuis en ernstig ziek. Er was dan ook steeds iemand bij haar.

Mijn vrouw en ik baden tot God om een goede gelegenheid te vinden om over Jezus te kunnen getuigen.

 

Verhalen christengemeente Peniel

Matthias en Lily

Gods timing is mysterieus en lijkt niet altijd logisch op het moment dat het gebeurt. Soms begrijp je pas nadien waarom de dingen zo moesten lopen.

Ik hou van ons verhaal, niet omdat het is zoals in de films, maar omdat het de getrouwheid en de verlossende kracht van God toont.